reklama

Keď filozof Čaplovič rozmýšľa nad povinnou maturitou z matematiky

Včera som na internete čítala rozhovor s ministrom školstva Dušanom Čaplovičom. Odpovedal v ňom na otázky týkajúce sa situácie v našom školstve, od kvality vysokých škôl a univerzít až po otázku, prečo čoraz viac mladých ľudí inklinuje k humanitným vedám a ako to zmeniť, nakoľko momentálne naša krajina potrebuje skôr technikov a prírodovedcov. Ako jedno z riešení navrhol povinnú maturitu z matematiky. Ale bol by to správny krok?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Mnoho ľudí so záujmom o prírodné vedy nemá k matematike špeciálny vzťah. Ja osobne som vždy inklinovala k prírodným vedám. Mimoriadne ma bavila chémia, fyzika, biológia. Z týchto predmetov mám aj maturitu (fyziku ako piaty - dobrovoľný predmet). Ale nikdy mi ani len nenapadlo maturovať z matematiky. Nepovažujem preto myšlienku zavedenia povinnej maturity z matematiky za úplne vhodnú.

Pán Čaplovič má pravdu, že treba posilniť povedomie študentov v oblasti prírodovedných vied. Rozumnejšie by však podľa mňa bolo, keby sa zaviedla povinnosť maturity z jedného prírodovedného predmetu. Čiže študent by si vybral, či chce maturovať z fyziky, chémie, biológie, alebo matematiky. Nie každý človek so záujmom o prírodné vedy totiž inklinuje výsostne k matematike.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zavedenie povinnosti maturity z jedného prírodovedného predmetu by ukázalo študentom gymnázií čaro prírodných vied a zároveň by ale mali možnosť si vybrať. Pokiaľ by bola maturita z matematiky striktne nariadená, študenti by boli len znechutení povinnosťou. Ja chápem, že pohľad pána Čaploviča, ktorý je humanitne orientovaný - absolvent filozofickej fakulty a bývalý pracovník archeologikého ústavu SAV je možno obmedzený na matematiku, ako hlavnú reprezentantku prírodných vied. Preto by som bola rada, keby si uvedomil, že prírodovedci nie sú len matematici, ale aj yzici, chemici, či biológovia...

Marika Papinčáková

Marika Papinčáková

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  0x

študentka Lekárskej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, ktorej životnou teóriou je reálny pohľad na veci okolo...Podpredsedníčka študentskej komory akademického senátu Lekárskej fakulty UKČlenka študentskej samosprávy VI Družba - Bratislava Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu