reklama

Večná spomienka na večné mesto

Dnes ráno, keď som zapla svoj notebook s cieľom preriediť staré súbory, som po dlhšom čase natrafila na zložku s názvom "Rím 2012". Preklikanie fotiek mi znovu oživilo spomienku, spred pár mesiacov, kedy som mala tú česť stráviť takmer týždeň v talianskej metropole a na Univerzite Tor Vergata. S odstupom pár mesiacov, môžem povedať, že moja spomienka na "večné mesto" bude s najväčšou pravdepodobnosťou tiež večná.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Cesta do Ríma sa mi začala črtať vo februári tohto roka, keď mi túto možnosť ponúklo bratislavské UPC, vďaka tomu, že sa podieľam na fungovaní kaplnky na VI Družba, ktorá je ich pobočkou. Kedže cesta bola plánovaná na prelome apríla a mája, váhala som, nakoľko ostával už iba necelý mesiac do skúškového obdobia. Nakoniec som sa však rozhodla ísť...

Cesta do Ríma sa konala v súvislosti s celoeurópskym stretnutím univerzitnej mládeže, ktoré sa tam konalo. Zo Slovenska išli dva autobusy, teda takmer sto vysokoškolákov zo všetkých kútov Slovenska. Vyrážali sme z Bratislavy a cesta dlhá 1200 kilometrov nám trvala zhruba 14 hodín.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvé čo nás po príchode upútalo, bol kampus rímskej univerzity Tor Vergata, kde sme boli ubytovaní. Vraveli sme si, že toto snáď ani nemôže byť internát...s Družbou, alebo Mlynskou dolinou sa to nedalo ani len porovnať.Prikladám pár fotiek:

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

V deň, keď sme prišli do talianskej metropoly, sme hneď navštívili aj posluchárne spomínanej univerzity. Tak ako pri intráku, aj tam sme ostali v nemom úžase.

Ďalšie dni sme strávili obhliadkou rímskych pamätihodností. Stihli sme toho v celku dosť, aj keď ja osobne mám pocit, že Rímu som dlžná ešte návrat, lebo veľa vecí som vidieť nestihla. Medzi najzaujímavejšie miesta určite patrili: Bazilika sv.Petra, Vatikán, Koloseum, Panteón, Fontana di trevi, Piazza Navona, Forum Romanum...a mnoho iných.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Po tom, ako sme si obzreli krásy Ríma, sme sa na spatočnej ceste zastavili aj v Talianskych Alpách, v dedinke Oies v Taliansko Rakúskom pohraničí. Oies je miesto, kde sa narodil sv.Jozef Freinademetz, patrón bratislavského UPC. Dolomity namňa urobili naozaj veľký dojem... :)

Obrázok blogu

Pri spomienke na týchto pár dní v Taliansku dúfam, že sa mi do Ríma podarí ešte niekedy vrátiť a vidieť veci, ktoré sa mi tentokrát vidieť nepodarilo.

Marika Papinčáková

Marika Papinčáková

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  0x

študentka Lekárskej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, ktorej životnou teóriou je reálny pohľad na veci okolo...Podpredsedníčka študentskej komory akademického senátu Lekárskej fakulty UKČlenka študentskej samosprávy VI Družba - Bratislava Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu